Vad gör fabel?

Vi hjälper organisationer att nå och engagera sina målgrupper genom att designa och producera lösningar för konstruktivt deltagande. Produktionerna möjliggör aktivt lärande, attitydförändring och förståelse. Olika syften kräver olika lösningar och metoder: utställningar, spel eller webb, Fabel låter alltid syftet föregå medievalet.

Scrolla ner för att ta reda på mer

Våra senaste artiklar

Datum för inlägg: fre, 10/03/2014 - 13:04

Aldrig för har det pratats så mycket om det hafsiga begreppet ”content” som nu. I en verklighet med reklamtrötta kunder och vardagsstressade medlemmar behöver organisationer skapa innehåll som engagerar på mottagarnas villkor. Podden är något av dagens mest underskattade kanaler för organisationer och företag när det kommer till kvalificerat ”content”. En podcast ger möjligheten att föra längre resonemang med utförligare analyser samtidigt som det är lättillgängligt, till exempel genom telefonen på bussen, bilen eller tåget hem efter jobbet.

Datum för inlägg: ons, 07/09/2014 - 14:19

Förra året gjorde vi ett experiment med distribuerad bio. Vi kallade experimentet "The Nordic Creative Commons Film Festival" eller förkortat NCCFF, namn som kanske inte låg så bra i munnen. Likt en fågel Fenix återföds projektet som Cinetopia.

Datum för inlägg: sön, 06/01/2014 - 00:00

Varje år gör vi på Fabel ett experiment kring ett nytt koncept. Temat kan variera kraftigt men som bas finns ett nyfiket sökande kring deltagarkultur.

Datum för inlägg: tis, 02/04/2014 - 16:18

Crowdfunding omsätter nu globalt över tre miljarder dollar årligen. Jag får ofta frågan när jag håller workshops om kampanjdesign, vilken plattform ska jag välja för mitt projekt? Det är inte en helt lätt fråga men jag ska försöka ge dig en guidning.

Datum för inlägg: mån, 12/09/2013 - 15:15

Det beskrivs ofta hur teknikens utvecklingssteg (förenkling) går hand i hand med ett breddat användande. Det var så när ångbåten tog över från segelfartygen och likande precesser sker i riktning mot digitalt. Idag har lika stor andel av folket smartphones som det var personer som hade tillgång till internet år 2000 och idag har 90% någon form av internettillgång. Det digitala skiljer sig inte längre från det traditionella det är snarare ett gränssnitt till verkligheten, din bank, butiker och civilt engagemang allt kan hanteras digitalt.

Datum för inlägg: mån, 11/25/2013 - 18:38

Konferensserien Truly Digital behandlar kulturens ekonomi och organisation i en digital tidsålder. Rapporten nedan är en sammanfattning och analys av samtalen i Helsingfors 20-21 september 2013 som behandlade crowdsourcing, marknadsföring och digital skatterätt. 

Läs mer från våra bloggar

Fabel kommunikation

Sveavägen 31, 111 34 Stockholm, Sweden

+46 (0)8 410 224 30