Vad gör fabel?

Vi hjälper organisationer att nå och engagera sina målgrupper genom att designa och producera lösningar för konstruktivt deltagande. Produktionerna möjliggör aktivt lärande, attitydförändring och förståelse. Olika syften kräver olika lösningar och metoder: utställningar, spel eller webb, Fabel låter alltid syftet föregå medievalet.

Scrolla ner för att ta reda på mer

Våra senaste artiklar

Datum för inlägg: ons, 07/09/2014 - 14:19

Förra året gjorde vi ett experiment med distribuerad bio. Vi kallade experimentet "The Nordic Creative Commons Film Festival" eller förkortat NCCFF, namn som kanske inte låg så bra i munnen. Likt en fågel Fenix återföds projektet som Cinetopia.

Datum för inlägg: sön, 06/01/2014 - 00:00

Varje år gör vi på Fabel ett experiment kring ett nytt koncept. Temat kan variera kraftigt men som bas finns ett nyfiket sökande kring deltagarkultur. 2013 kallade vi konceptet "Nordic Creative Commons Film festival", 2012 gjrode vi "Pop-up indie Arcade", 2011 hade vi paus på koncept. 2010 körde vi upp testballongen "Lunch Beat" som fick väldigt bra fart och 2008-2009 provade vi något vi kallade "Crowdculture".

Datum för inlägg: tis, 02/04/2014 - 16:18

Crowdfunding omsätter nu globalt över tre miljarder dollar årligen. Jag får ofta frågan när jag håller workshops om kampanjdesign, vilken plattform ska jag välja för mitt projekt? Det är inte en helt lätt fråga men jag ska försöka ge dig en guidning.

Datum för inlägg: mån, 12/09/2013 - 15:15

Det beskrivs ofta hur teknikens utvecklingssteg (förenkling) går hand i hand med ett breddat användande. Det var så när ångbåten tog över från segelfartygen och likande precesser sker i riktning mot digitalt. Idag har lika stor andel av folket smartphones som det var personer som hade tillgång till internet år 2000 och idag har 90% någon form av internettillgång. Det digitala skiljer sig inte längre från det traditionella det är snarare ett gränssnitt till verkligheten, din bank, butiker och civilt engagemang allt kan hanteras digitalt.

Datum för inlägg: mån, 11/25/2013 - 18:38

Konferensserien Truly Digital behandlar kulturens ekonomi och organisation i en digital tidsålder. Rapporten nedan är en sammanfattning och analys av samtalen i Helsingfors 20-21 september 2013 som behandlade crowdsourcing, marknadsföring och digital skatterätt. 

Datum för inlägg: ons, 11/20/2013 - 17:47

Fabel blev inbjudna för att presentera och delta på konferensen LärOm med temat radikalt lärande. Bakom arrangemanget stod en bred grupp av utställningsproducenter (Riksutställningar & Tekniska Museet), arkitekter (White), teaterfolk (RATS Teater) och universitet (SU), en spännande och tvärsektoriell grupp.

Läs mer från våra bloggar

Fabel kommunikation

Sveavägen 31, 111 34 Stockholm, Sweden

+46 (0)8 410 224 30