ons
01
08
2012
Lunch Beat firar 2 år
Från garage till globalt på två år.
2010 gick vi ner i källaren under Fabel och började dansa på lunchen, för kom 12 personer men vid tredje tillfället var vi så många att vi behövde en mer ordentlig plats. Nu på Kulturhuset i Stockholm kommer flera hundra personer, de dansar och äter mat tillsammans.
Lunch Beat innehåller mycket av det vi tror är viktigt för ett deltagarkulturellt projekt ska bli framgångsrikt:
- Det bygger på en berättelse man känner igen, i Lunch Beats fall på Fight Club, det är enkelt och går att återberätta.
- Det finns en känsla av utvaldhet, man har upptäkt något man vil dela med andra och kan vara vägvisaren
- Det bygger på lust och delaktighet
Först och främst är det en Lunch Beat en kollektiv skapelse, många människor har tillsammans investerat för att göra det möjligt, DJs, dansare, journalister, arrangörer.
- blogg för Max Valentin
- Add new review
Involvera personalen i kultur

Ge bort kulturstöd på crowdculture som ett presentkort
På crowdculture kan du antingen till en individ eller en hel personalgrupp, pengar som kan få offentlig medfinansiering i det projekt mottagaren av gåvan väljer att stödja.
Workshops

WORKSHOPS
Fabel har över åren tagit fram en stor mångd mycket konkreta metodpaket för olika syften:
- Kortlekarna i serien Kalejdo om produktutveckling och gruppdynamik
- En kul och intensiv process kring "Design Thinking"
- En skalbar workshop om gränsöverskridande samverkan "Allogamy".
Hör av dig om du vill att vi ska handleda en workshop eller om du bara vill ha materialet.
Föreläsningar

Föreläsningar
Fabel har en bred erfarenhet av involverande projekt, från både offentlig, ideell och privat sektor. Hör av er om ni vill ha:
- Föreläsning kring medskapande processer
- Inspirationsföreläsningar om skärningspunkten digitalt/fysiskt
- Expertföreläsnignar om Crowdfunding
- Mediaproduktion för digitala kanaler
Lägg till ny kommentar
Cancel comment