tis
15
11
2011
Att locka sin crowd
Vad är det som gör att en publik väljer att sponsra ett visst projekt? Sociala medier brukar lyftas fram som en perfekt plattform för att sprida sitt projekt på. Det tror jag verkligen att det är. Men en riktigt bra presentation av sitt projekt är minst lika viktigt. Likaväl som du samlar vänner och bekanta att stödja dig, så kanske en riktigt fet och intresseväckande presentation kan locka dem som bara råkar ”ramla” över ditt projekt på crowdculture.se eller hör talas om ditt projekt på en fest.
Maeve Marsden försöker tillsammans med sin sex kvinnor starka cabaretgrupp, samla in pengar genom IndieGoGo, en av världens största plattformar för crowdfundings. Hon berättar i en intervju hur hon själv försöker locka publik. Hon tror bland annat att ge och ta är en bra modell. Läs mer här: www.crowdsourcing.org och här: http://ladysingsitbetter.com/
/Frida
- blogg för Max Valentin
- Add new review
Involvera personalen i kultur

Ge bort kulturstöd på crowdculture som ett presentkort
På crowdculture kan du antingen till en individ eller en hel personalgrupp, pengar som kan få offentlig medfinansiering i det projekt mottagaren av gåvan väljer att stödja.
Workshops

WORKSHOPS
Fabel har över åren tagit fram en stor mångd mycket konkreta metodpaket för olika syften:
- Kortlekarna i serien Kalejdo om produktutveckling och gruppdynamik
- En kul och intensiv process kring "Design Thinking"
- En skalbar workshop om gränsöverskridande samverkan "Allogamy".
Hör av dig om du vill att vi ska handleda en workshop eller om du bara vill ha materialet.
Föreläsningar

Föreläsningar
Fabel har en bred erfarenhet av involverande projekt, från både offentlig, ideell och privat sektor. Hör av er om ni vill ha:
- Föreläsning kring medskapande processer
- Inspirationsföreläsningar om skärningspunkten digitalt/fysiskt
- Expertföreläsnignar om Crowdfunding
- Mediaproduktion för digitala kanaler
Lägg till ny kommentar
Cancel comment