Vad gör fabel?

Vi hjälper organisationer att nå och engagera sina målgrupper genom att designa och producera lösningar för konstruktivt deltagande. Produktionerna möjliggör aktivt lärande, attitydförändring och förståelse. Olika syften kräver olika lösningar och metoder: utställningar, spel eller webb, Fabel låter alltid syftet föregå medievalet.

Scrolla ner för att ta reda på mer

Våra senaste artiklar

Datum för inlägg: tis, 02/04/2014 - 16:18

Crowdfunding omsätter nu globalt över tre miljarder dollar årligen. Jag får ofta frågan när jag håller workshops om kampanjdesign, vilken plattform ska jag välja för mitt projekt? Det är inte en helt lätt fråga men jag ska försöka ge dig en guidning.

Datum för inlägg: mån, 12/09/2013 - 15:15

Det beskrivs ofta hur teknikens utvecklingssteg (förenkling) går hand i hand med ett breddat användande. Det var så när ångbåten tog över från segelfartygen och likande precesser sker i riktning mot digitalt. Idag har lika stor andel av folket smartphones som det var personer som hade tillgång till internet år 2000 och idag har 90% någon form av internettillgång. Det digitala skiljer sig inte längre från det traditionella det är snarare ett gränssnitt till verkligheten, din bank, butiker och civilt engagemang allt kan hanteras digitalt.

Datum för inlägg: mån, 11/25/2013 - 18:38

Konferensserien Truly Digital behandlar kulturens ekonomi och organisation i en digital tidsålder. Rapporten nedan är en sammanfattning och analys av samtalen i Helsingfors 20-21 september 2013 som behandlade crowdsourcing, marknadsföring och digital skatterätt. 

Datum för inlägg: ons, 11/20/2013 - 17:47

Fabel blev inbjudna för att presentera och delta på konferensen LärOm med temat radikalt lärande. Bakom arrangemanget stod en bred grupp av utställningsproducenter (Riksutställningar & Tekniska Museet), arkitekter (White), teaterfolk (RATS Teater) och universitet (SU), en spännande och tvärsektoriell grupp.

Datum för inlägg: mån, 11/18/2013 - 13:32

Jag har försökt fundera på hur de olika digitala resurserna hänger samman och hur jag som småföretagare kan använda mig av dem. Bilden nedan beskriver hur vi på Fabel arbetar med digital marknadsföring - insamlig, mätning och distribution. Jag har inga illusioner om att detta på är unikt utan förmodligen ganska vanligt arbetssätt men jag har inte sett en sammanfattande bild. Stämmer det eller skulle du lägga till något?

Datum för inlägg: fre, 11/08/2013 - 16:10

År 2003 skapade Universitetet i Medellin, Colombia tillsammans med ett lokalt bibliotek i förorten Loma, ett projekt för jobba med minnen och den lokala befolkningens berättelser. Projektet var nog ett ganska typiskt antropologiskt projekt men fyra år in i processen mötte en av projektledarna en internetkunnig person och de bestämde sig för att med gemensamma krafter vidareutveckla projektet. Det oväntade mötet skapade ett flertal mindre organisationer och nya tekniska innovationer.

Läs mer från våra bloggar

Fabel kommunikation

Sveavägen 31, 111 34 Stockholm, Sweden

+46 (0)8 410 224 30